فلسفه تبلیغات
نوشته شده توسط : مرجان

البته بسیاری از محققان معتقدند، تبلیغات محیطی پیشینه ی بسیار طولانی و قدیمی دارد و در واقع منشاء آن را قبل از انقلاب صنعتی و پیدا شدن مدرنیته می دانند. بیلبورد تبلیغاتی شما زیبا، مختصر، جذاب و دارای تضاد رنگ مناسب است و به خوبی توجه مشتریان را جلب می کند، اما آیا به خوبی دیده و درک می شود؟ اما همچنان سئوالاتی در ذهن مخاطب ایرانی، نسبت به کره و کره ایها نقش بسته است. در حالی که اکثر ما تصور بسیاری خوبی از ظاهر تبلیغات داریم، اما تعریف آن برای ما کمی دشوار است. از جمله گرایشهای هنری که حیطۀ اجرایی گسترده و چندوجهی در تعریف و اجرا دارد دیوارنگاری است.

تکنولوژی تبلیغات

در این مقاله وقتی از صنعت یا «تکنولوژی» تبلیغات و اجاره بیلبورد تبلیغاتی در مسیر استادیوم یادگار امام سخن میگوییم، پیشاپیش، تعریف یا تلقی خاصی از تکنولوژی را برگرفته ایم که براساس آن، تکنولوژی، صرفاً به معنای ساخت مصنوعاتی که در طبیعت وجود ندارند نیست، بلکه گسترهای وسیع تر را دربرمیگیرد و دربردارندۀ یک سیستم اجتماعی-تکنیکی است که شامل خودِ تجهیزات، سختافزار و عوامل انسانی که در آن به فعالیت مشغولاند و احیاناً دارای مهارتهای ویژهای در زمینۀ چگونگی ساخت و کار با تجهیزات هستند، نیز میشود. نیست، بلکه بیانِ «ماهیت» یا «روح حاکم بر» هر گونه تکنولوژی، از جمله رسانه و تبلیغات است.

تبلیغات تجاری سازی شده

با بررسی جدول که سهم هر رسانه را در تبلیغات نشان می دهد، این نکته را نشان می دهد که همچنان سهم بالایی را این رسان های کلاسیک به خود اختصاص داده اند. لازم نیست با تبلیغات و سرمقاله های رقیب مجاور مانند سایر رسانه ها رقابت کند. مجری تبلیغات محیطی در مسیر استادیوم یادگار امام با در نظر گرفتن یک راننده با سرعت متوسط تنها 5 تا 10 ثانیه زمان خواهد داشت تا طرح بیلبورد شما را ببیند و متن را بخواند و پیام شما را درک کند. بر اساس نتایج ضرایب رگرسیونی، نوع نگرش به تبلیغات تجاری تلویزیونی بیشترین تأثیر را بر انتخاب محصولات از طرف مشتریان (الگوی مصرف) دارد که این امر از نحوه ارائه و محتوای پیامهای تبلیغی و ساختارهای پیام ارائهشده در تلویزیون نشئت گرفته است و باید در راستای نیاز مخاطبان و اهداف صاحبان کالا و محصولات باشد؛ برای تغییر نگرش مردم نسبت به پیامهای تبلیغاتی باید از دیدگاه کارشناسانه در تدوین و اجرا و راندمان اجرایی و تأثیرگذاری آن استفاده شود.

اعتماد به تبلیغات

بین اعتماد به تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان (الگوی مصرف) رابطه معناداری وجود دارد. آژانس تبلیغاتی، بین محتوای ساختاری تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان (الگوی مصرف) رابطه معناداری وجود دارد. زمانی که شما پا به یک فروشگاه می گذارید مطمئنا استندهای مختلفی را در سطح فروشگاه مشاهده می کنید که حاوی پیام های تبلیغاتی برای محصولات یک برند خاص می باشند و یا تلویزیون های تبلیغاتی شهرها، استرابوردهای تبلیغاتی، دیوارنویسی، آویزهای تبلیغاتی در ، تبلیغات موجود روی پل های عابر پیاده که بسیار چشمگیر و مهم می باشند نیز بخشی از تبلیغات محیطی به شمار می آیند.

نگرش تبلیغاتی

بین نوع نگرش تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان (الگوی مصرف) رابطه معناداری وجود دارد. در پایان، نتیجه می گیریم که تبلیغات شفاهی الکترونیکی با در نظر گرفتن عوامل محرک کیفیت بیان، ارزش و پایداری تبلیغات بر پذیرش بانکداری سیار با در نظر گرفتن نقش متغیر میانجی مشارکت مصرف کننده اثر مثبت و مستقیمی دارد. تحریف انتخابی: مردم ممکن است پیام ها را به گونه ای تغییر دهند تا آنچه را که می خواهند بشنوند. سخن بهمیان میآید که میتوانند در اهداف یاد شده بیشترین تأثیر را بر خواننده داشته باشند.

نویسنگان محتوا تبلیغاتی

نویسندگان این مقاله کوشیده اند میزان اهمیت و تأثیر آنها را در کاربردهای تبلیغی با شواهد عینی آشکار نمایند و همچنین به تحلیل گفتمانی برخی شواهد بپردازند. پس براساس این تلقی، بیراه نرفتهایم اگر بگوییم تبلیغات رسانهای نیز نحوه ای «انکشاف تعرض آمیز» عالم است که همهچیز را به صورت «منابع ذخیرۀ انرژی لایزال و همه جا حاضر» منکشف میکند. «منابع ذخیرۀ انرژی لایزال و همهجا حاضر» منکشف میکند. این نتیجه گیری، هر چند تا اندازهای روشنگر است ولی این پرسش را در ذهن ایجاد میکند که آن نحوهای از «انکشاف تعرّض آمیز»، و این «منابع ذخیرۀ انرژیِ لایزال و همهجا حاضر»، بهطور خاص در مورد صنعت تبلیغات چگونه چیزی است؟

فلسفه تبلیغات

نگاه خاص به عالم است که ملزومات و پیامدهای فلسفی خاصی به همراه خواهد داشت. کلّی و اساسی حاصل یک نگاه خاص به طبیعت باشد که در آن نگاه، حدّی برای مصرف و ابداع وجود ندارد. هدف این تحقیق بررسی و مطالعه تبلیغات شفاهی الکترونیکی بر پذیرش بانکداری سیار با در نظر گرفتن مشارکت مصرف کننده تبلیغات با استناد به مدل مفهومی تعدیل شده ی شانکارا و همکاران (2020) است.

 

بر اساس نتایج آزمون پیرسون بین انتخاب محصولات از طرف مشتریان (الگوی مصرف) و متغیرهای علاقه به تبلیغات تجاری تلویزیون، اعتماد به تبلیغات، محتوای ساختاری تبلیغات، نوع نگرش به تبلیغات تجاری، جذابیت ظاهری، میزان تماشای تبلیغات تجاری تلویزیونی و آشنایی با برند کالا رابطه معنادار مثبتی وجود دارد و نتایج ضرایب رگرسیونی نشان می دهد که همبستگی تبلیغات بالایی بین نگرش به تبلیغات تلویزیونی و انتخاب محصولات از طرف مشتریان (الگوی مصرف) وجود دارد. استفاده از هر یک از این ابزار متناسب با شرایط اثربخشی هرکدام، می تواند منجر به معرفی برند و افزایش آگاهی مخاطبین نسبت به محصول شود و همچنین موجب افزایش اثربخشی سایر روش های تبلیغی نیز گردد.

منبع:

https://aradholding.com/%d8%a2%da%98%d8%a7%d9%86%d8%b3-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/

منبع:

https://aradholding.com/%d8%a8%db%8c%d9%84%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%88%d9%85-%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85/

 




:: برچسب‌ها: تابلو تبلیغاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: